Internationales Marketingmanagement

Lehrtätigkeit an der Karlshochschule seit

  • März 2010

Aktuelle Lehrveranstaltungen

  • Introduction to Management and its quantitative Methods – Management

Schwerpunkt Lehrtätigkeit

  • Einführung in das Management und seine Quantitativen Methoden – Management
  • International Marketing Program
  • International Marketing Strategy
  • Marketing Research

Praxiserfahrung

  • Geschäftsführer bei Fonoservice S.A., Barcelona/Spanien
  • Marketingleiter bei Bertelsmann und Destino, Barcelona/Spanien
  • Telemarketing Director bei Planeta, Barcelona/Spanien
  • Berater, Barcelona & Madrid/Spanien, Zürich/Schweiz

Akademische Ausbildung

  • PhD (Summa Cum Laude) in Organizational Communication and Human Resources an der ESADE in Barcelona/Spanien
  • MBA in Marketing Research an der Indiana University in Bloomington/USA
  • Studium Business Administration an der Indiana University in Bloomington/USA
  • Diplom-Studium Filología Española am Instituto Mexicano-Norte Americano, Guadalajara/Mexiko

Publikationen

  • Behr, F.-J., Holschuh, K., Wagner, D. and Zlotnikova, R. (2009): Data Formats and Standards in Internet Mapping. In: Sognian, L., Dragicevic, S. and Veenendaal, B. (Eds.): Advances in Web-based GIS, Mapping Services and Applications. International Society of Photogrammetry and Remote Sensing. Leiden: CRC Press, 349-368.