Die BRAND Spezialisierung

Eine Marke hat, mindestens, zwei Seiten: Sie ist eine Wirtschaftskraft. Aber genauso und eigentlich umso mehr ist sie ein gesellschaftliches Schlüsselphänomen. Aus diesem Grund werfen wir einen kritischen Blick auf Konsumkultur, auf aktuelle Markendiskurse. Darauf, wie man diese managt, Strategien für sie entwickelt und Architekturen für sie baut. Markenführung ist letzten Endes keine triviale Frage von Ursache und Wirkung. Sie ist die Kunst des Navigierens zwischen Stakeholdern.    

Lena Manz

Lena Manz, Management (M.A.)

"BRAND is the best fit for me as it builds up perfectly and makes me look at apparently 'familiar' topics from new perspectives."

BRAND im Master Management

Detaillierte Infos zu jedem Modul findest du in den Modulbeschreibungen rechts.

Study year 1

Approaching Brands

5 ECTS
5 ECTS
Approaching Brands
  • How do various brand models relate to each other?
  • How do brands relate to economy and consumer culture?
  • What is the status quo of discussion on brand management?
  • What are the specifics of brand research?
Prüfungsart: Essay

Specialization II

5 ECTS

Key Concepts for the Study of Management as Culture: Cultural Turns

5 ECTS

Controlling: Leading for Results

5 ECTS

Business Analysis

5 ECTS

Rhetorics and Stylistics

5 ECTS

Brand Strategies

5 ECTS

Specialization II

5 ECTS

Culture, Markets & Consumption

5 ECTS

Governance: Norms, Rules & Rituals

5 ECTS

Strategic Practice

5 ECTS

Power & Conflict

5 ECTS

Study year 2

Brand Stories

5 ECTS
5 ECTS
Brand Stories
  • Who creates a brand story and how?
  • What are my means to foster a good brand story?
  • How do brand stories manifest in digital and physical spaces?
  • How can brand narratives help to navigate a brand?
Prüfungsart: Written Assignment

Specialization II

5 ECTS

Innovation Project

5 ECTS

Legitimacy: Ethics & Aesthetics

5 ECTS

Business Transformation

5 ECTS

Creativity, Improvisation & Play

5 ECTS

Research Colloquium

3 ECTS

Master Thesis incl. its Defense

22 ECTS

Personal Renewal

5 ECTS

Mehr Infos