Intercultural Marketing bei Prof. Dr. Melodena Balakrishnan (in englischer Sprache)

Intercultural Marketing

Im Modul Intercultural Marketing – ebenfalls im zweiten Semester – erlangst du ein grundlegendes Verständnis für Marketingstrategie, Marktanalyse und verschiedene Elemente des Marketing-Mix (Produkt, Preis, Promotion und Distribution) sowie den Einfluss der lokalen Kultur auf Marketingstrategien.

  • Basic concepts and tools of Strategic Marketing at the national and international level
  • Influence of local culture on the decision-making context when attempting to apply Marketing Strategy in foreign markets
  • Development of Marketing strategy and adjustment of Marketing strategies to fit local (international) culture, market conditions and customer needs
  • Customer, company and competitor analysis
  • Application of core concepts of Operational Marketing (e. g. 4Ps, CRM and communication mix) in the context of meeting customer needs across different cultures
  • Application of Marketing concepts and tools to facilitate decision-making
  • Definition of Market and Marketing Research and explanation of their usefulness in investigating foreign market potential

International Finance and Sustainability bei Wolfgang Spiess-Knafl (in englischer Sprache)

Ebenfalls im vierten Semester lernen Sie alle Aspekte der Finanzplanung kennen, die für global agiernde Unternehmen und Orgnisationen von Bedeutung sind:

  • Financial planning, capital budgeting and strategic long term financing decisions
  • Working capital management
  • Currency markets and currency risk management
  • Financial Value Drivers and Sustainable Return on Investment
  • Sustainability accounting, information requirements and integrated information systems
  • The role of capital markets
  • Public finance and fiscal reform
  • Environment and Natural Resource Taxation
  • The System of Environmental – Economic accounting (SEEA)

International Management bei Dr. Jörg Wissdorf (in englischer Sprache)

Im zweiten Semester beschäftigen Sie sich  innerhalb des Moduls International Management mit den Grundlagen des internationalen Wirtschaftsgeschehens und mit Markteintrittsstrategien für Auslandsmärkte, interkulturellen Aspekten des Managements und dem Umgang mit kulturellen Unterschieden.

  • Foundations in intercultural management
  • Cross-cultural management skills
  • Issues that influence organizational and commercial communication abroad
  • Influence of global competition on the need for internationalization of business
  • Application of economic concepts
  • Definition and suitability of the diverse modes of entry into foreign markets
  • Introduction to the types and purposes of different International Management Strategies
  • International business planning
  • Factors that influence the development International Business operations
  • International Governance and Organizational Sustainability