In der Spezialisierung Arts and Entertainment beschäftigen wir uns damit, die vermeintlichen Gegensätze zwischen Hochkultur und Unterhaltung zu vereinen. So viel zur Theorie. Und jetzt zur Praxis: Lasst uns gemeinsam die Kunst, Musik- und Filmwelt hinterfragen und mit frischen Ideen und Impulsen ausstatten. Auf geht’s!
Studiengangsleitung
Einblicke in den Studiengang
Alles auf einen Blick
Bewerbungsfrist
EU: 1. Sep., Nicht-EU: 15. Jul. oder später, je nach Visaprozess des Heimatlandes
Studienstart
Ende September
Studiendauer
6 Semester
Studiengebühr
790 € / Monat
ECTS-Punkte
180
Lehrsprache
Englisch + weitere Sprachkurse
Praxis
Unternehmensprojekte, Praxis- und Auslandssemester
Vorlesungen
Montags bis Freitags (sowie Blockseminare)
Studienaufbau Management
Mit jedem Modul im Studiengang Management an der Karlshochschule öffnet sich mir eine neue spannende Welt. Betrachte ich die Modulübersicht, entdecke ich zugleich, wie die Inhalte meines Marketingmanagement Studiums zusammen mit den beiden zu wählenden Spezialisierungen sinnhaft miteinander verknüpft sind und sich mir somit Management als großes Ganzes erschließt:
Spez. 1.1
Spez. 2.1
Re-Thinking Management: Culture, Society & Ethics
Introduction to Management
Business Environment
Introduction to Scientific Research Methods
English / German as a Foreign Language 1.1
Spez. 1.2
Spez. 2.2
Culture and Markets
Basic Principles in Strategic Management
English / German as a Foreign Language 1.2
Spez. 1.3
Spez. 2.3
Introductory Company Project
Resources: Financial Resources, Human Resources, Organization
Foreign Language 2.1
Spez. 1.4
Spez. 2.4
Advanced Company Project
Managerial Accounting
Foreign Language 2.2
Spez. 1.5
Spez. 2.5
Current Issues in ReThinking Management
Change & Innovation
Area Studies or Language (Foreign Language 2.3 or Host Language)
Internship
Bachelor Thesis including its defense

Friedemann Bauknecht, Arts & Entertainment
The Art of Managing! Music and Art played since almost human beginning a tremendous role in human history. But the questions that emerged before my studies were why was Mozart, Madonna and van Gogh so successful and why is the MoMa, Elbphilharmonie or the Sidney Opera house so famous? Was it their artistic content, their story, or simply good Marketing? I believe that at Karlshochschule I got to understand what role management plays in the cultural field and how tremendous it is in enabling artistic performance. What I know is that there is not one way and that success is made up by your own critical reflection, planning, structure and action towards your personal goals, and I think for this I`ve got prepared.
What made the impact at the end is hard to say, but whether it is the small classes, the familiar atmosphere, the scientific discourse, the constant reflection processes, or the fact that I found a friend and partner for my own business – at the end I think it doesn`t matter.
Weitere Infos
Merkmale
- Praxiserfahrung
- Auslandssemester
- Persönlichkeitsentwicklung